Kinderboekenschrijfster Loes Riphagen sluit de Kinderboekenweek af in het museum!

Zondag 13 oktober is een feestelijke dag in het Onderwijsmuseum. Kinderboekenschrijfster Loes Riphagen sluit bij ons de Kinderboekenweek af. Loes geeft een kaboutermasterclass voor kinderen tussen de 4 en 8 jaar oud. Aan het eind van de masterclass ben je een echte kabouterexpert! Daarna maakt Loes tijd om boeken te signeren en vragen te beantwoorden. Uiteraard mogen kinderen verkleed komen deze dag.

Kom je ook?

Het programma

• 13.30uur - 14.30 uur: De kaboutermasterclass, waarbij je alles over het leven van kabouters leert!
  • 14.45uur- 15.30 uur: Signeersessie, Loes signeert je Kabouterboek.

Voor de workshop dien je een ticket te reserveren, deze kosten 5 euro per stuk.

Zeker zijn van een plekje? Bestel je tickets hier.

Kinderboekenweek & tentoonstelling 'Boom Roos Vis'

Deze activiteiten maken deel uit van de Kinderboekenweek en sluiten perfect aan bij onze tentoonstelling 'Boom Roos Vis', die draait om leren lezen en het plezier van lezen.

Lezen is belangrijk om te kunnen functioneren in de maatschappij. Toch neemt de leesvaardigheid onder jongeren af. En dat is jammer, want lezen is niet alleen bijzonder en belangrijk, maar vooral ontzettend leuk! In de tentoonstelling ‘boom roos vis, over leren lezen en leesplezier’ is daarom volop aandacht voor leren lezen – en blijven lezen!